tirsdag 14. oktober 2014

Oslo By Night

Hei igjen! 
Da har jeg hatt sjansen til å leke meg litt med natt bilder. Litt vrient, men veldig morsomt.
Har pleid og ta bilder i jpeg for jeg har aldri egentlig trengt å redigere noe nevneverdig tidliger. Tenkte jeg ville utforske RAW litt og dermed også redigere noen av bildene også. Legger de ut her i håp om at det er noen som vil kommentere litt. Som ny med RAW og fremdeles absolutt en hobby/amatør fotograf er det greit å få litt tilbakemelding av folk. Så gi meg noen tips om dere føler for det.
Noterer inn innstillingene for hvert bilde.


Oslo by med Rådhuset som snart er innhentet av skyene.
Dette bildet er faktisk bare tatt i jpg. Og heller ikke redigert så veldig men jeg synes det ble ganske ok.

125 m.m.
F/5,6
1/13s
ISO 250






Utsikt fra Grefsenkollen mot Holmenkollen. Jeg digge disse skyene som smyger seg ned fra Maridalsvannet og ned mot byen.
Her har jeg redigert litt med enkle grep. Tatt i RAW.

90 m.m
F/5,6
ISO 100




















Dette ble jeg ganske fornøyd med selv. Litt artig farge balanse. Ble kanskje litt ivrig med redigeringen. Tatt i RAW
26 m.m
F/5,6
8s
ISO 100





















Her er favoritt bildet mitt fra denne kvelden. Både i crop og farger synes jeg dette er helt topp! Det er så varmt og behagelig samtidig som det er intenst og fullt av energi...slik en storby skal være! Tatt i RAW og med ganske lik setting som det forrige bilde, bare med et annet objektiv med bedre lys følsomhet.
26 m.m
F/5,6
20s
ISO 100


Ok, så liker dere det dere ser så vær snill og kom med tilbakemelding. Eller om dere ikke liker det så vil jeg høre det også.  

Så kommer det mer etter hvert!

'till next time... 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar